اگر شهردار سال 74 بودم از ساخت جهان‌نمای اصفهان جلوگیری می‌کردم
نوشته شده توسط : احسانی
شهردار اصفهان:
اگر شهردار سال 74 بودم از ساخت جهان‌نمای اصفهان جلوگیری می‌کردم

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان گفت: به طور حتم اگر من در آن زمان شهردار بودم، به هیچ وجه مجوز ساخت جهان‌نما را نمی‌دادم و از احداث این بنا جلوگیری می‌کردم.

خبرگزاری فارس: اگر شهردار سال 74 بودم از ساخت جهان‌نمای اصفهان جلوگیری می‌کردم

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با بیان اینکه تلفیق و آشتی سنت و مدرنیته در شهر بسیار مهم است، گفت: اصفهان یک شهر ملی و بین‌المللی بوده و آثار تاریخی آن متعلق به جهانیان است.

وی با تاکید بر حفظ آثار تاریخی شهر اصفهان افزود: میراث فرهنگی اصفهان میراث جهانی است که بخشی از حفظ و نگهداری آن را شهرداری به دوش می‌کشد.

شهردار اصفهان با بیان این برای احیای بافت فرسوده و تاریخی شهر اصفهان یک هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است، تصریح کرد: تلفیق و آشتی سنت و مدرنیته در شهر بسیار مهم است چرا که در صورتی بتوانیم تجدد را در ترازوی سنت ببینیم دوران و آثاری جدید ایجاد می‌شود که برای آیندگان تاریخ است.

وی با اشاره به بدنه‌سازی شرق چهارباغ، گفت: حفظ و نگهداری چهارباغ به عنوان جلوه اصلی دوران صفویه لازم و ضروری است، از این رو بدنه‌سازی شرق چهارباغ حد فاصل میدان امام حسین (ع) و بازار هنر در دستور کار قرار گرفت و پس از پایان آن بدنه‌سازی غرب اجرا می‌شود.

سقائیان‌نژاد به احداث برج جهان‌نما اشاره کرد و ادامه داد: تبلیغات و شایعات زیادی در خصوص برج جهان‌نما به وجود آمده بود به طوریکه گروهی از کمیسیون فرهنگی مجلس در میدان امام (ره) به دنبال ساختمان جهان‌نما بودند.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی ساختمان جهان‌نما در سال ۷۴ انجام شده است، اظهار کرد: طرح ساختمان جهان‌نما در جشنواره خوارزمی رتبه برتر را به خود اختصاص داد اما متأسفانه به سمت کار غیرکارشناسی کشیده شد.

وی تاکید کرد: به طور حتم اگر من در آن زمان  شهردار بودم، به هیچ وجه مجوز ساخت جهان‌نما را نمی‌دادم و از احداث این بنا جلوگیری می‌کردم.

 





:: بازدید از این مطلب : 631
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: